5 Kasım 2011 Cumartesi

Windows 8 ile tekerleği yeniden icat ediyoruz

Windows 8 ile tekerleği yeniden icat ediyoruz



Gelin kısaca Microsoft'un Windows 8'i ile Apple'ın iOS'ine bir göz atalım.

Apple, iOS işletim sistemini telefonlarda kullanıyordu. İşletim sistemini destekleyen yüzbinlerce uygulama vardı. Firma iPad'i piyasaya çıkarınca farklı bir işletim sistemi kullanmak yerine bir cep telefonunun çalıştırabileceği kadarhafif olan iOS'i kullanmaya devam etti. Bu, hem yüzbinlerece uygulamanın iPad'de çalışmasını sağladı, hem de insanların karşısına duvar gibi yeni bir arabirim çıkarmak yerine alışmış oldukları arabirimi sundu.

Microsoft ne yapıyor? Apple'ın ve Android'in devasa uygulama desteğini sağlamak amacıyla devasa Windows işletim sistemini, arkasındaki bütün yükle birlikte tabletlere adapte etmeye çalışıyor. Başarılı ya da başarısız, bunu zamangösterecek ama ben burada sormadan edemiyorum: Neden Windows Phone 7 (WP7) gibi bir platform varken Microsoft tekerleği yeniden icat etti?


Şimdi Microsoft ne yaptı? Gayet güzel ve hafif bir işletim sistemi olan WP7'yi kısa sürede tabletlere adapte etmek yerine Windows'a ARM desteği ekledi. Windows 8, sıkıştırılmış halde bile 3 GB yer kaplayan, kurulduğunda ise 10 GB'tan fazla yer işgal eden bir işletim sistemi. PC'ler için bu sorun değil ama kapasitesi 16 GB olan talet bilgisayarınızda 13 GB yer kaplayan bir işletim sisteminiz olsun ister misiniz? Ben istemem...

Google, Android varken Chrome OS'i duyurduğunda Steve Ballmer şu sözlerle dalga geçmişti: "Son kontrol ettiğimde orada iki işletim sistemine birden gerek yoktu." Şimdi birilerinin çıkıp aynı sözleri Steve Ballmer'a söylemesi gerekiyor.

Bence tüm bunların arkasında yatan neden, Microsoft'un akıllı telefonlar için kullanışlı bir işletim sistemi çıkarmada geç kalması. WP7 gecikince uygulama sayısı da az oldu. Durum böyle olunca Microsoft çareyi melez bir Windows yapmakta buldu. Evet, belki de çoğu tablet, aralarında sadece 500 tanesini kullandığımız milyonlarca uygulamayı destekleyecek ama bunun için tabletinizde hayatınız boyunca hiç ihtiyaç duymayacağınız binlerce yazıcının ve aygıtın sürücüsü, tonla DLL dosyası ve arka planda çalışıp pilinizi vampir gibi emen hizmetler de yer alacak. Kısacası tabletinizde bir "Windows Vista" yer alacak.

Tüm bunların yanında "Windows'lu tablet alıyorum" diye aldığınız tablette Windows ile uzaktan yakından alakası olmayan bir arabirimle karşılaşacaksınız. Ne diyelim, tabletinizi her ayın 2. salı günü güncellemeyi unutmayın ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sessiz Kalma Sende Yorum Yap !