2 Haziran 2012 Cumartesi

Blog Tasarımında Teknik Bilgiler ve Püf Noktalar


Eskilerin deyimiyle; ” İnsanlar giyimleriyle karşılanır, fikirleriyle uğurlanır.” görünüşün ne denli önemli olduğu açık bir dille vurgulanmıştır. Blog yazarları kendi konularında paylaştıkları yazıları esnek bir temanın içerisine ulaşılabilir bir hiyerarşi ile eklemelidirler. Ziyaretçilerin blogdan etkilenmesini sağlayacak olan tema, blogda kalmasını sağlayacak olan yazılarımızdır.
Esnek bir tema ufak yeniliklere açık, içerikler arasında rahatça gezilebilen, ilk izlenimi etkileyici olandır. Ziyaretçiler siteyi keşfettiklerinde dikkatlerini çeken ilk unsur temadır. Tema gözlere hitap edeceğinden yoğun bir renk karmaşasına sahip olmamalıdır. Sitenin yapısını net olarak ortaya koyan ve imajınızı en etkili biçimde sunan bir tema ziyaretçilerinizin takipçiye dönüşmesini sağlar.
Blogumuzun tasarımı marka değerimizin ve konseptimizin parçasıdır. Biraz CSS ve HTML bilgisi olan herkes internette yer alan temaları kendine göre şekillendirebilir. Bu iş keyifli olduğu kadar zamanınızı da alır. Teknik anlamda alt yapınız yoksa ister imajınızı korumak üzere kafanızdaki temayı yaptırırsınız ister bloglara özel sunulan ücretsiz tema seçeneklerinden yararlanırsınız.
Blog tasarımları reklam alanlarından olabildiğince arındrılmalıdır. Takipçilerinizi ve ziyaretçilerinizin gözüne fazla batmak istemezsiniz sonuçta. Blogu ziyaret edenlerle empati kurmalı ve site açılma hızının yeterli düzeyde olduüundan emin olmalıyız. Yavaş yüklenen bir blog hemen çıkışlara yol açabilir. Bu durum sitede kalma süresini aşağılara çekeceği gibi ziyaretçi kaybetmenize de neden olur. Host firmalarından beklediğimiz hız kalitesi blogumuzun sahip olduğu tasarımda makul düzeyde olmalıdır. Benim yaptığım gibi siz de tasarımınızı bitirdikten sonra bütün tarayıcılarda ve farklı teknoloji cihazlarında denemelisiniz. Tabletler, akıllı telefonlar, ekran genişliği farklı olan bilgisayarlar ile tasarımınız uyumlu olmalıdır. En ok kullanılan tarayıcılarda tasarım sorun çıkarmadan siteyi açabilmelidir. Püf noktalardan sonra bir blog temasının iskeletini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Blog Tasarımı Hakkında Genel Kavramlar

Header ( Başlık ): Logonun yer aldığı Header tasarımın en üst kısmında bulunan alandır. Header nlog tasarımlarında genel olarak logo ile reklam alanından oluşur. Bazı bloglarda reklam alanının yerini arama kutusu, etiketler, üyelik formları, sosyal ağ hesapları yer alabilmektedir
Index ( Anasayfa, İçerik Sayfası ): Paylaşımlarımızın olduğu alana Index adı verilir. Bloglarda istisnaları saymazsak son yazılar Index olarak anasayfada çıkar. Aynı zamanda kayıtlarımızın yer aldığı sayfalarda ayrı birer Index olarak tanımlanır. Paylaşımların yer aldığı Index içerisine yazının tamamı, ilgili görsel, yazı detayları ( yazar, tarih, okunma ve yorum sayısı, paylaş butonları ) v.b. ögeler tasarımcı tarafından yerleştirilir.
Sidebar ( Yan Menü ): Bloglarda tasarımın yan taraflarında olan kısımlara denir. Tasarımlar yan menülere göre iki ya da üç sütunlu olabilirler. Facebook gibi üç sütunlu, Youtube gibi iki sütunlu tasarımlar mevcuttur. Yan menülere sosyal medya hesapları, popüler yazılar, son yorumlar, kategoriler, tavsiye bağlantılar ( blogroll ) ile zenginleştirilebilir.
Footer ( Alt Alan ): Her tasarımda olduğu gibi bloglarda da en altta bulunan Footer teknik bilgilerle doludur. Sinema bittiğinde arkasından çıkan detaylar gibi görebiliriz. Blogun hukuki koşulları, telif hakları, webmasterla tasarımcının adı, iletişim, hakkımızda bilgileri alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sessiz Kalma Sende Yorum Yap !