25 Haziran 2011 Cumartesi

Google Chrome OS işletim sistemli bilgisayarlar piyasada


Google geliştiriciler için düzenlediği Google I/O konferanslarının ikinci gününde Chrome işletim sistemi üzerine konuşuldu. İlk gün Android hakkında yapılan konferansta dün Chrome OS ve Chrome tarayıcı uygulamaları mağazaları ve Chrome OS ile çalışan netbook’lar (Chromebook) gösterildi.
Samsung Chromebook
Söylenene göre Chrome işletim sistemi ile tablet bilgisayar yapılmayacak, tablet işi Andorid’in olacak. Chrome OS ile çalışan laptoplar netbook ve notebook’lar oalcak bunlara Chromebook ismini vermişler. Netbook’ların yanında Nettop ismi verilen minik masa üstü bilgisayarlarda piyasada olacak, Samsung’un Chrome işletim sistemli farklı birçok modelleri olacak.
Katılımcılara Samsung’un yeni Android 3.0 tabletini hediye edildi, ayrıca Samsung Chrome OS işletim sistemli netbook bilgisayarını burada tanıttı. Kullanıcıların diledikleri her yerden internete erişebilmeleri yanlarında ekstra donanım veya aparat taşımadan çalışmalarına kaldıkları yerden devam edebilmeleri için hazırlanan netbook, 12.1-inç büyüklüğünde, 1280 x 800 piksel çözünürlüğünde ve 300 nit parlaklıkğında ekrana sahip.
Samsung’un Intel Atom işlemcili bu spesifik bilgisayarı çift çekirdekli, Intel grafik işlemcili, yüksek performans değil ama yüksek kullanışlılık ve uzun pil ömrü vaad ediyor, pil ömrü 8,5 saat.
Bilgisayarın klavyesine ben bayıldım, touchpad de çok iyi düşünülmüş. Çift band WiFi ve 3G desteği var. GTalk üzerinden görüntülü konuşma için entegre HD kamera ve gürültü engelleme özellikli mikrofona sahip olan sistemde harici donanımlar için 2 adet USB 2.0 portu da bulunuyor.
Çoklu kart okuyucusu ile hemen hemen tüm kartları okuyabilir, mini VGA, HDMI çıkışları var. Samsung’un Chrome OS işletim sistemli laptopu 15 Haziran!a Amazon.com ve Best Buy üzerinden satışa sunulacakmış. Fiyatı sadecwe WiFi destekli modeli 429$, 3G li modeli ise 499$ a satılacak.
Diğer bilgiler ve resimler donanımhaber.com’dan.
Bu arada Google tarafından Chrome OS işletim sistemli netbook’lar için altı çizilen bazı özelliklere değinmekte de fada var. Üzerinde durulan ilk özellik “anında internet”. Geleneksel bilgisayarların açılışındaki pek çok aşamayı (BIOS, donanım tabanlı, giriş vb.) ortadan kaldıran Chrome OS ile sistem açıkışı sadece 8 saniye sürüyor.
Adobe Flash desteği ile masaüstü bilgisayarlardaki zengin internet deneyimini, tam gün çalışma olanağı tanıyan, anında hazır sistemler ile gerçekleştiren platformlar aynı zamanda “her zaman bağlı” anlayışını esas alıyorlar yani opsiyonel olarak sunulan 3G bağlantı seçeneği ile WiFi olmayan noktalardan hücresel ağ üzerinden internete çıkılabiliyor.
Chrome OS işletim sistemli netbook’lar için belkide altı çizilen en önemli özellik ise “her yerde aynı deneyim” stratejisi. Tüm çalışmalar,ayarlar, uygulamalar… yani bilgisayarınızda tuttuğunuz temel içerik bulut bilişim ile Google’ın G-Server sunucularında barındırıldığında dünya neresinde olursanız olun, çalışmanıza kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz.
Bir diğer önemli detay ise uygulama mağazası. Google’dan yapılan açıklamada Chrome OS işletim sistemiyle gelen tüm netbook’lar (Chromebook), milyonlarda web uygulamasını çalıştırabiliyorlar. Bunlar arasında ofis uygulamalarından fotoğraf editörlerine çok sayıda içerik yer alırken, sistem tüm gücünü HTML5 teknolojisinden alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sessiz Kalma Sende Yorum Yap !